lördag 20 augusti 2011

Kjol m flikar


Den här kjolen tyckte jag var lite intressant när jag såg den i Sömnadsmagasinet. Jag ville dock inte ha en hellång kjol, så jag förkortade mönstret. Kjolen består av tre långa, lätt svängda våder nertill. De sticker ut i sidorna, och på så sätt så bildas det flikar. Jag och ändrade till två våder, som även gjordes lite smalare.


Bilden gör inte kjolen rättvisa. Kjolen gör sig inte så bra på provdockan, då det inte finns något som fyller ut efter höften och svart är ju svårt att återge. Jag har inte fått till någon livebild trots att jag använt den en hel del i sommar. Jag har fått flera positiva kommentarer, så den är nog snyggare live. Tråkigt nog råkade en flik fastna när jag tog på mig en sandal på väg hem från lekparken, ritsch så blev det en reva. Den är nu ihopsydd för hand...Förhoppningsvis fixar jag en livebild längre fram på några plagg tillsammans. Nu visar jag det jag har i datorn!

Tyg & mönster:
Tyget kommer från MG tyger och mönstret är Sömnadsmagasinet 03/2011

8 kommentarer:

  1. Det ble et flott skjørt. Tenker du er fin med det på.
    Ellen :)

    SvaraRadera
  2. Hur snyggt som helst!/Åsa på minamirakel

    SvaraRadera
  3. Oj, så fräck! Otroligt läcker modell!

    SvaraRadera
  4. Tycker också din blev snyggare än orginalet!
    Ser jättefräck ut och är säkert väldigt användbar både till vardags och fest.Perfekt plagg att ha i garderoben!

    SvaraRadera
  5. Härligt med flikar! Jag tycker din längd är snyggare och mer användbar.

    SvaraRadera
  6. Måste ju kommentera nya blogg-looken! Jättesnygg! Otroligt läcker logga!

    SvaraRadera
  7. This way my pal Wesley Virgin's autobiography starts in this SHOCKING and controversial video.

    You see, Wesley was in the army-and soon after leaving-he unveiled hidden, "MIND CONTROL" secrets that the government and others used to get anything they want.

    As it turns out, these are the EXACT same SECRETS lots of celebrities (notably those who "became famous out of nothing") and elite business people used to become rich and successful.

    You've heard that you only use 10% of your brain.

    Really, that's because the majority of your BRAINPOWER is UNTAPPED.

    Maybe that expression has even occurred IN YOUR very own head... as it did in my good friend Wesley Virgin's head around seven years ago, while driving an unregistered, garbage bucket of a car with a suspended driver's license and $3 on his debit card.

    "I'm absolutely frustrated with living check to check! When will I become successful?"

    You've taken part in those types of conversations, right?

    Your own success story is going to be written. You need to start believing in YOURSELF.

    UNLOCK YOUR SECRET BRAINPOWER

    SvaraRadera