tisdag 26 juli 2011

Påfyllning av byxor


Varvar sömnaden med påfyllning av byxor, då flertalet ser lite urväxta ut. Ja, eftersom lillen inte så gärna har annat än velourmuddisar helst, är det här ett försök att få en skön byxa, men med någon fler detalj och funktion.


Därför blev det ett par byxor med mudd nertill, fuskgylf, fickor och resårlinning. Byxorna är medvetet väl långa, så de håller ett tag.


Tyget är ett trikåtyg med jeanslook köpt på Ohlssons. Mönstret blev den här gången samma mönster jag har använt till alla shorts, som jag bara förlängde (Ottobre 3/2009). Jag är lite lat att rita av nya mönster, så ofta förlänger jag bara ett jag vet funkar. Just det här blev kanske lite väl fluffig i den här modellvarianten. Det är inte originalfickan, utan jag ville testa den här varianten i sidan. Det är en vanligt förekommande ficka på allehanda bloggar, men som jag själv aldrig tidigare sytt. Det var nog inte sista gången!

10 kommentarer:

  1. Snygga och visst är de där fickorna både enkla att göra och snygga?! Vet du hur kvaliten är på det där tyget? Köpte nått liknande från Mjuka tyger i fjol och det blev bara så noppigt efter någon tvätt:(

    SvaraRadera
  2. Supersöta byxor på en söt liten kille. Snygga fickor!

    SvaraRadera
  3. Jättefina byxor och jättefin modell!

    SvaraRadera
  4. Vad roligt att du testat den där fickan och gillade den! Jag tycker att den är snygg, men har inte fått ändan ur själv.

    Snygga byxor och roligt att läsa att fler än jag är lite lata när det gäller att rita mönster.

    SvaraRadera
  5. Underbara fickor på snygga byxor!/Åsa på minamirakel

    SvaraRadera
  6. Snygg byxa med fina detaljer både fuskgylfen och fickorna.

    SvaraRadera
  7. Flott bukse. Guttene mine holder også på å vokse ut av klærne sine. Må nok ta meg en runde med barneklær snart.
    Jeg er veldig imponert over antrekket til mannen under her. Så flink du er!
    Ellen :)

    SvaraRadera
  8. gud sà kula och fina byxor, bermudas till din stora kille var superduperkula med! jag ´lskar chambray! är din man fràn latinoamerérika?, han ser ut som dárifràn!

    SvaraRadera
  9. Jumel: Efter 2-3 tvättar ser det fortfarande ok ut.

    Alesia: Det är inte första gången någon tror han är latino, men han kommer från norra Indien!

    /singh skapar

    SvaraRadera
  10. Vilka fina fickor det var på de byxorna!

    SvaraRadera