torsdag 30 maj 2013

Angry Birds i vävning & tryck

En skoluppgift på slöjdutbildningen jag går. Vår grupp arbetade med temat Digitala spel, och sedan skulle var och en välja eget undertema/spel. Jag valde angry birds. först en liten moodboard och efter en del research börjades det att skapa utifrån den inspirationen.  

Jag tog fasta på att fåglarna gömmer sig bakom hinder av trä, glas och sten. Jag har därför vävt med träpinnar, vävt in en glaspärla tex. Valde också att skapa en väv av kycklingnät i en grenklyka. Vävde också runt en toarulle, vilket är enkla projekt att kunna använda i skolan.


Vi har också vävt band, med brickor och i bandgrind. Här är det färger och former från temat, och lite gröna träpärlor i en rand i mitten som symbol för grisarna i det nedersta bandet.

Tryck på olika kvaliteter av tyger för att experimentera. En slags fri tolkad fjäder...

Tryck med mjölpasta och klorblekning...

Tryck med stämplar och på kycklingnätet.

4 kommentarer:

  1. WOW! Vad fräcka saker! Vadå mjölpasta?? Hur gör man?? Vill testa! Tryck är så coolt!

    Jag blev helt golvad av allt häftigt du gjort!

    SvaraRadera
  2. I don’t know how should I give you thanks! I am totally stunned by your article. You saved my time. Thanks a million for sharing this article.

    SvaraRadera
  3. Did you realize there is a 12 word sentence you can speak to your partner... that will induce intense feelings of love and impulsive attraction to you deep within his chest?

    Because hidden in these 12 words is a "secret signal" that fuels a man's impulse to love, worship and care for you with all his heart...

    ===> 12 Words That Fuel A Man's Love Impulse

    This impulse is so built-in to a man's brain that it will make him work better than before to take care of you.

    Matter of fact, triggering this influential impulse is so binding to having the best ever relationship with your man that as soon as you send your man one of the "Secret Signals"...

    ...You will instantly notice him expose his mind and soul to you in a way he never experienced before and he will distinguish you as the only woman in the world who has ever truly interested him.

    SvaraRadera
  4. Hej, jag är Martin Reed, om du är redo att få en lånekontakt. Benjamin via e-post: 247officedept@gmail.com, WhatsApp: +1989-394-3740 Jag ger kredit till sin tjänst. De ger mig summa 2.000.000,00 Euro till avkastning på 2% avkastning. Inom fem arbetsdagar. Benjamin arbetar med gruppinvesterare till ren lån- och skuldfinansiering vid låg avkastning för att betala dina räkningar eller köpa ett hem eller öka ditt företag. snälla, jag råder alla där ute som är i behov av lån och kan vara pålitliga, pålitliga och kapabla att återbetala vid tidpunkten för medel.

    SvaraRadera