söndag 30 januari 2011

Presentklänning


Iågr var jag och lillebror på 2-års kalas. En liten thaitjej som fyllde år. Det här var presenten som överlämnades. Hennes mor och även dottern älskar rosa. Mamman vet jag har nämnt att hon tycker lite starkare rosa är extra fint på dottern, till den lite mörkare hyn. Valde därför en tygstuv från gömmorna därefter. Det fick bli ett enkelt mönster, så valet föll på detta, som jag sytt av tidigare, då som tunika. Jag förenklade modellen ännu mer genom att ta bort två volanger på ärmen. Jag förlängde i nederkant och lade till 5 mm extra på övriga sidor för att gradera upp storleken ett steg. Jag hade däremot inte så mycket passande tråd så jag sparade den jag hade till rullfållen och sydde med blandade rosa trådar i övrigt, syns i halsringningen. Hoppas den ska passa under våren och sommaren!

Mönster: Mönstret kommer från Ottobre 3/2007, men är omgjort från t-shirt till klänning.

14 kommentarer:

  1. Jättesöt!! Kan tänka hon blir fin i den.

    SvaraRadera
  2. Supersöt! Jag kan nästan se den lilla tjejen framför mig.

    SvaraRadera
  3. Vilken söt klänning, känns riktigt vårig så här i slutet av januari.

    SvaraRadera
  4. Jättefin klänning och en härlig färg!

    SvaraRadera
  5. Vilken söt klänning och underbar tunika i föregående inlägg!

    SvaraRadera
  6. Jättesöt, rullfåll på sommarkläder är underskattat!

    SvaraRadera
  7. Gullig modell och en underbar färg! Man längtar till sommaren :)

    SvaraRadera
  8. Söt liten klänning, jag gillar remsan med rullfåll i halsen. Snyggt och något jag vill testa!
    Ibland är det så skönt med klara enfärgade enkla kläder till barn. Kan säkert bli en favorit hos tjejen!

    SvaraRadera
  9. Jag gillar verkligen rullfåll, men jag tycker att den är svår att få till snyggt. Din var jättefin!

    SvaraRadera
  10. Jättesöt! Syr alldeles för lite enfärgat. Vet inte varför. Den här klänningen visar att det också kan vara jättefint.

    Tack för din kommentar i min blogg. Fin blogg din med, har lagt det i min blogglista.

    SvaraRadera
  11. Kan tenk meg den lile jenta ble nydelig i denne. Kjolen ble enkel og skjønn på samme tid.
    Nydelig tunika under her. Den ville jeg ha kjøpt for mer en stoffprisen.
    Ellen :)

    SvaraRadera
  12. Jättesöt!
    Jag får inte till min rullfåll så där snyggt heller. Din är ju perfekt!
    Får nog öva lite mer...

    SvaraRadera