söndag 31 januari 2010

Hello Kitty


Just nu är vår kamera på vift. Får tillbaka den till helgen. Visar istället tidigare alster. Här är några plagg som blivit presenter. Jag har ju själv inga flickor, så dessa har hamnat hos kompisars barn. Den till vänster är en klänning med kuvertöppning. Den applikationen syddes med min gamla symaskin, som egentligen bara har tre lägen för sick-sack. Mixtrade så gott det gick, men den duger inte för ett sådant moment. Kul var i alla fall den 3-dimensionella delen med rosetten. Nästa plagg fick bli en tunika med påpressbar applikation, köpt på HM. Båda två har rullfåll nertill. Det finns en tredje tunika liknande dessa, som aldrig hann fotas innan den blev en present i sista minuten.

Tyget kommer från Swelogent, och mönstret till klänningen är egenritat. Tunikan är bara en utställd tröja från något ottobre mönster.

7 kommentarer:

  1. Vad kul att du hittade till mig så att jag kunde hitta till dig! Jag gillar verkligen din blogg, jättekul att du varvar småbarnskläder med kläder till dig själv. Du verkar väldigt duktig, har du sytt mycket förut?
    Hit kommer jag garanterat tillbaka!! =)

    SvaraRadera
  2. Sött tyg och riktigt tjejiga modeller, och på bilden ser applikationen i alla fall fin ut. Det är roligt att göra lite av varje, lite till pojkar, lite till flickor och så lite till sig själv ... omväxling förnöjer som man säger.

    SvaraRadera
  3. Takk for hyggelig kommentar på bloggen min. Du har sydd mange fine klær selv :)

    SvaraRadera
  4. Jättefint med prickigt! Mottagarna till dessa måste ha blivit mycket glada och nöjda. Det verkar som om alla tjejer älskar Hello Kitty. Jag har två här hemma som gör det i alla fall.

    SvaraRadera
  5. Jättefin på oxå, kan jag intyga! Lilla Anna fick ju en sån! :-)

    SvaraRadera
  6. Heidi: Det är "din" den till vänster, innan den blev paket :-)

    SvaraRadera