söndag 24 januari 2010

Söndagsklänning



Den här klänningen skulle ha blivit klar för en månad sedan. Det var min "julklänning". Den som skulle användas under julhelgerna. Den blev klar så när som på smockrynkningen under bysten. Den gjorde jag idag.

Mönstret kommer från Allt om Handarbete 03/2008, och är en tunikamodell som jag har förlängt och lagt till en volang nertill. Jag har använt rullfåll på båda långsidor av volangen. Smock sydde jag för första gången och gick helt problemfritt. Tyget är köpt i den lokala tygaffären.

4 kommentarer:

  1. Roligt att du också är med i vårutmaningen! Du verkar ju redan ha kommit igång. Bra jobbat :).

    SvaraRadera
  2. Söt modell och härligt småblommigt tyg.
    Det är roligt att se andras vuxenkläder - det inspirerar.

    SvaraRadera
  3. Härlig modell!
    Vad kul att det gick så bra att sy smock. Jag har varit sugen på att testa, men aldrig riktigt vågat...

    SvaraRadera
  4. wow! Vill oxå sy kläder...

    SvaraRadera