onsdag 20 januari 2010

Vårutmaningen, nr 1


Det här tyget blev först ut att förvandlas i "vårutmaning 2010" som Tokigt å Likt startat. Tyget var en stuv jag hittade på Syfestivalen i höstas hos MG tyger. Jag har ju inga döttrar, men blev så förtjust i tyget att det fick åka med. Väl hemma tänkte jag att varför inte sy till mig själv, den enda "tjejen" i huset. Tyget var lite för kort för att räcka till en knälång kjol. Men tänkte att om jag hittade en enfärgad brun manchester ton i ton till besparingen så kan det bli nåt. Det hittade jag hos Sundbybergs Textilcentrum. Mönstret är från Ottobre 2/2006. Inga ändringar mer än några cm på längden, för sen var tyget slut.


Så här ser den ut framifrån. Färgskillnaden på de olika tygerna ser större ut på bilden än i verkligheten.


Lite från sidan. Här har jag en nyinköpt polo som fångar upp en av accentfärgerna i tyget på kjolen.


Här har vi en komplett ensemble. Koftan är den från något inlägg längre ner. Den kan man ju drapera på flera olika sätt, här är en variant.

3 kommentarer: