lördag 19 mars 2011

Ceratosaurus


Sönerna har bett om varsin dinosaurie-målarbok, och där är massa olika varianter namngivna. Ceratosaurus är en av dem, och storebror önskade just den som motiv på sin tröja. Jag har helt enkelt ritat av bilden i boken och gjort en applikation.

Tyget är JNYs molntyg i interlock. Det räckte bara till livstycken, och valde detta svart/vit randiga trikåtyg till ärmar. Ärmarna är fastsydda med flatlock och mudden är ihopsydd av två tyger. Jag har fotat en bildserie på detta, med planer på att göra en steg för steg instruktion som kommer framöver. Alla tyger har funnits hemma i ca 1,5-2 år. Det är alltså en del i utmaningen "använd det du har" i mars månad.


Här är ägaren som väser och låter som en dinosaurie när jag trugar honom att posera...

12 kommentarer:

  1. Så fin sonen är i sin nya tröja. Fina tygkombinationer och mudden i halsen blir jag verkligen sugen på att se hur du gör!:)

    SvaraRadera
  2. Jättefin tröja! Kul id'e! :)
    Mvh Ingrid

    SvaraRadera
  3. Jättesnygg på en söt kille!

    SvaraRadera
  4. Fin tröja! Snyggt att ha applikationen i samma tyg som ärmarna!

    SvaraRadera
  5. Hihi så søt han er :)
    Og trøyen ble knalltøff!!

    SvaraRadera
  6. Härlig tröja och applikationen var jättefin!

    SvaraRadera
  7. Otroligt fin tröja och kul idé!

    SvaraRadera
  8. Superfin tröja!

    SvaraRadera
  9. Superläckra!!
    blir så imponerad av dina fina applikationer!

    SvaraRadera
  10. Åh, den hade verkligen gått hem hos min son som bara vill se Dinosaurietåg. Superfin!

    SvaraRadera
  11. Så fin tröja! Tuff men ändå himla gullig :).

    SvaraRadera
  12. Wow, snygg och tuff på samma gång! Sonen ser också ut att gilla den skarpt!

    Även jag ser framemot din steg för steg instruktion, alltid bra att se hur andra gör. Det brukar nästan alltid leda till att man lär sig något nytt!

    SvaraRadera