söndag 17 oktober 2010

Ett höstset till storebror


Den här killen sliter byxor. Det är hål vid knäna på snart varenda par utelek-byxor. Då tar vi de minst snygga av "vara fin" byxorna och använder till lek, så får han nya "snyggbyxor". Dessa är således de nya snyggjeansen. Syddes förra helgen och gillades med en gång.


Tyget är ett mörkblått, nästan svart färgat jeanstyg (svårt på bild). Till dessa sydde jag igår en långärmad tröja. Samma mönster som jag använt i över ett år, och bara förlänger i ärm och liv.


Tyg & mönster: Tyget till tröjan kommer från stuvlådan hos Dollys, Odenplan. Mönstret från Ottobre.













Tyg & mönster: Tyget till jeansen kommer från MG-tyger och mönstret är ur Ottobre 3/2009.

16 kommentarer:

  1. Så snygga och välsydda jeans med fina detaljer! Förstår att din söta son gillar dem skarpt. Kul tröja också.

    SvaraRadera
  2. Så fine klær til en søt gutt :-)
    Buksemodellen så kjempefin ut- fikk lyst til å prøve meg på den!

    SvaraRadera
  3. Jag tycker ordet "snyggbyxor" passar fint på dom byxorna. Jättesnygg modell och som vanligt fullt med fina detaljer!
    Gillar tyget i tröjan, har aldrig varit till Dollys på Odenplan men det är kanske dags nu. Jag blir i alla fall sugen!!!

    SvaraRadera
  4. Jättesnygga jeans på en söt liten kille! Tröjan är också härlig!

    SvaraRadera
  5. Vilket fint set!! Jeansen ser otroligt välarbetade ut coh tröjtyget klan jag tänka mig är en favorit! Det hade gått hem här!!

    SvaraRadera
  6. Men å vad fint! Jeans, det verkar svårt det. Vad du kan!

    SvaraRadera
  7. Vilket superkul tyg till tröjan! Byxorna förstår jag att lilla killen var nöjd med. Coola!

    SvaraRadera
  8. Men så fint set, tänk att jag har missat det tyget på Dollys, jag som ofta springer där :-0

    SvaraRadera
  9. Vilka snygga och coola kläder! förstår att din son blev nöjd! Tyget på tröjan var riktigt tufft!

    SvaraRadera
  10. Så himla snyggt! Gillar verkligen tyget i tröjan.

    SvaraRadera
  11. Du är så duktig. Imponerad att du hinner med!kram

    SvaraRadera
  12. Underbart set. Blir såååå förtjust i tröjtyget.

    SvaraRadera
  13. Åh vad duktig du är och vilken goskrutt du har:)

    SvaraRadera
  14. Jättesnygga jeans! Och vilket fynd tyget var, inte lätt att hitta såna coola stuvar. (Jag har jobbat på stuvlaget på Ohlssons och då snodde jag alltid alla bra bitar själv...)

    SvaraRadera