söndag 8 maj 2011

Polka Dot Top


Här kommer mitt andra bidrag i Spring Top Sewalong 2011. Detta är en ny modell för mig, men baserat på mitt egengjorda mönster. Mönstret är på en klänning som kan ses här och här. De förändringar jag har gjort är att vid avskärningen dela upp nedre delen i fyra våder. Mittvåderna har jag rynkat. I sömmarna har jag en svart passpoal för effektfull kontrast. Tyget var knappt (0,9 m), så det blev fjärilsärmar istället för puffärm. Dessa är fållade med rullfåll, likaså nederkanten.



Here is my second contribution in Spring Top Sewalong 2011. This is a new model for me, but based on my own-made design. The original pattern is a dress, that can be viewed here and here. I have made some changes. The lower part front and back got four panels. Those in the middle I have wrinkled. I added black piping for contrast. The fabric was slightly less than (0.9 m), so I made butterfly sleeves instead of puff sleeves. These are hemmed with rolled edge, as well as the bottom.

14 kommentarer:

  1. Vilken snygg! Gillar modellen skarpt och det var himla effektfullt med passpoalerna - Niiiiice!

    SvaraRadera
  2. Kjempesøt bluse. Jeg synes det var veldig søte ermer - de passet til blusen.

    SvaraRadera
  3. Jättesöt! Vad impad jag blir av dina detaljer.

    SvaraRadera
  4. Otroligt snygg! Jag bara älskar prickigt!

    SvaraRadera
  5. Håller med de andra! Den är super fi!

    SvaraRadera
  6. Så utrolig fin den ble! Stilig stoff og søte detaljer :D

    SvaraRadera
  7. Vad snygg den är! Gillar detaljerna!

    SvaraRadera
  8. Fantastiskt fin! Jag är sjukt svag för prickar :).

    SvaraRadera
  9. Nydelig topp. Utrolig tøff effekt av de svarte passpoalbåndene. God idè!
    Ellen :)

    SvaraRadera
  10. Vad snygg! Fint med paspoaler!

    SvaraRadera
  11. Jättesnygg helt enkelt!

    SvaraRadera
  12. Urfin!! Älskar prickigt! Det är verkligen fint med det svarta uppe i ringningen och de svarta paspoalerna också!!

    SvaraRadera
  13. Så fantastiskt snygg den blev! Du är en mästare på att få till det, både vad gäller passform och detaljer!
    Passpoal i sömmarna = ursnyggt, likaså ditt tygval!

    SvaraRadera