lördag 7 maj 2011

Sewalong och utmaning


Jag har tänkt att delta i Spring Top sewalong som Made by Rae anordnar. Jag fick nys om den här utmaningen förra året via Emiliten, då hon deltog.

Jag kommer att delta med blusen i nedan inlägg, ska bara få till en livebild också och så ligger en nästan klar top här hemma som aldrig hinns med att göra annat än korta pass. På måndag den 9/5 är sista dag för att presentera bilder på flickr.

Utmaning
Jag har också blivit utmanad av Emiliten att delge några saker om mig själv.
Här är frågorna:

1. Hur länge har du bloggat?
Jag publicerade mitt första inlägg för 1,5 år sedan.

2. Vad handlar din blogg om och vad skriver du i den?
Det är en skaparblogg med tonvikt på maskinsömnad. Barnkläder var det mest inledningsvis, men mer och mer blir det också vuxenkläder till mig, och någon gång till min man. Jag syr bara för eget bruk, inte på beställning.

3. Hur många bloggar återvänder du till regelbundet?
Det varierar. Jag följer massor med bloggar (över 200 på läslistan) och kollar in många av dessa i mer eller mindre omfattning.

4. Vad gör din blogg speciell?
Jag tycker inte jag erbjuder något unikt, utan jag visar upp mina sömnadsalster, både barn- och vuxenkläder främst.

5. Av de bloggar du läser, hur många är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar?
Jag följer några vänners dagboksbloggar, men i övrigt ämnesbloggar - sy/hantverksbloggar.

6. Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Vet inte, har aldrig fått någon kommentar kring det.

7. Har du träffat folk IRL, efter att ha träffat dem via bloggen?
Jag hälsade på Gekko på en syfestival, då jag även presenterade mig själv. Sedan har jag ju handlat på mässa i montrar, som jag senare förståt har bemannats med hjälp av bloggerskor vars sidor jag besökt.

8. Hur ser bloggandets nackdelar ut för dig?
Nackdelen är att det blir en tidstjuv från både familj och den egna tiden. Även om jag själv inte producerar så många inlägg, läser jag andras bloggar via min blogg (det blev mer sedan jag hade egen blogg jämfört med innan).

1 kommentar:

  1. Hej Singh! Jag känner verkligen igen mig i det sista, att man sitter och surfar på andras bloggar. Ser fram emot att se din blus i flickrpoolen!

    SvaraRadera