söndag 22 maj 2011

Min marina tröja


Detta blev mitt tredje bidrag i Spring Top Sewalong 2011. Den är inspirerad av det marina modet. Ville därför göra en enkel modell, inte så djupt ringad och gjorde 3/4-dels ärm i en utställd trumpetvariant.


Tyg & mönster: Tyget är en singlejersey i viskos/lycra och kommer från Stoff och Stil. Mönstret är en kombination av två Ottobremönster, nr 3/2009 och 1/2010.


Idag bjuder jag på en helbild av mig själv. Den här tröjan är skön att bära och används flitigt!

11 kommentarer:

  1. Snygg! Gillar randigt och modellen var enkel men lite extra med trumpetärmarna! bra där!

    SvaraRadera
  2. Den ble sommerlig flott!
    Ellen :)

    SvaraRadera
  3. Snygg! Den ser jätteskön ut. Fint med trumpetärmarna.

    SvaraRadera
  4. Jättesnygg. Blir alltid sugen på marint när sommaren närmar sig.

    SvaraRadera
  5. Så utrolig stilig den ble! Tøft med trompetarmene :D
    hilsen kaoz

    SvaraRadera
  6. Jättesnygg, vännen! Tänk att vi båda syr i randigt... Kan man göra annat så här års! Tack för din tut, som jag fick idag!

    SvaraRadera
  7. Jag älskar trumpetärmen! Den och hur du valde att kanta halsen faller mig precis i smaken!

    Jättefint jobb du lagt ner på att ta fram den här modellen, skulle inte ha något emot att äga en själv!

    SvaraRadera
  8. Jättesnygg! Den ser härligt somrig ut och det är snyggt med trumpetärmar.

    SvaraRadera
  9. även denna är ju jättefin! gillar din polkadot-blus såå mkt!

    SvaraRadera
  10. Fräscht! Sommarfräscht...och den verkar "luftig" också med de ärmarna.

    SvaraRadera