söndag 1 augusti 2010

Sorbet & vanilj


Färgerna i den här klänningen får mig att tänka på sorbetglass och vanilj. Färgerna är inte de som jag brukar bära, men jag blev förtjust i tyget på syfestivalen i höstas och har fått ligga till sig fram tills nu. Jag hade bara 1,1 m randigt tyg men det räckte precis, så fick ärmarna bli i vanilj, det enda som fanns hemma i passande färg.

Det här är del två i framtagandet av ett nytt klänningsmönster. Det behövs en rad ytterligare ändringar innan jag tycker att det överensstämmer med mitt mål. Den här syddes i viskos/elastan till skillnad från förra testklänningen. Den var i bomull (singeltrikå), vilket inte är lika elastiskt. Därför är det lite för mycket tyg vid armhålan. Detta tyg har också tyngre fall, vilket gör att avskärningen under bysten kommer längre ner. Ärmen får också ett helt annat utseende, går inte att få till lika puffig ärm.


Den har hur som helst använts flitigt i sommar. Hann aldrig fota den innan jag började använda den, så här kommer riktiga livebilder.

Tyg & mönster: Tygerna är i viskos/elastan och kommer bägge från MG-tyger. Mönstret är eget, under utveckling.

8 kommentarer:

  1. Ser fin fin ut och härligt sommrig! Förstår att den använts flitigt:)

    SvaraRadera
  2. Å det måste ha varit sommarens skönaste klänning! Å så fina färger också! Gillar!!

    SvaraRadera
  3. Som du säger... härlig sorbet! Snygg!

    SvaraRadera
  4. Snygg och härliga färger! Ser verkligen skön ut!

    SvaraRadera
  5. Härliga färger! Förstår att du användt den flitigt!!

    SvaraRadera
  6. Du lägger ner mycket tid och tanke på dina plagg. Det tycker jag är beundransvärt!
    Den här klänningen är som vanligt välsittande och snygg. Tycker förövrigt även att färgerna passar dig väldigt bra, själv älskar jag dom!Helt klart en klänning jag skulle kunna ha i min garderob!

    SvaraRadera
  7. Grattis du har vunnit :)
    http://amdadesign.blogspot.com/2010/08/grattis.html

    SvaraRadera
  8. Jag måste säga att du verkligen inspirerar! Jag blir glad av din sida! / Åsa

    SvaraRadera