söndag 8 augusti 2010

Kronor


Det har varit brist på shorts till sönerna denna sommar, främst pga det ihållande fina vädret. Även T-shirts till storebror har saknats. Därför blev det ett set till honom. Tröjan var det jag började med (hade bara lite rest stuvar). Sedan klurade jag på om det skulle räcka till ett linne eller nåt. Då säger sonen, mamma jag vill ha shorts! Och remsorna som var över var så smala, så shorts var det enda möjliga.

Tröjan är kantad med mudd i hals, ärm och nederkant. Shortsen blev jag tvungen att skarva för att få till ena frambenet, och där gjorde vi fickan i den sömen. Linningen har jag bytt ut mot en mudd, på så sätt räckte tyget och jag tog upp effekten från tröjan.












När kläderna skulle fotas ville storebror inte bära tröjan, men lillebror ville så gärna! Lillebror fick därför visa upp den, och den är ju som en klänning till honom.


Shortsen var ok att bära denna gång, men även tröjan har blivit använd.

Tyg & mönster: Tyget har jag fått och mönstren är från Ottobre, shortsen ur nr: 3/2009.

Några fler plagg finns obloggade, men i morgon börjar jag att jobba igen, så nu får vi se om det överhuvudtaget finns tid för sömnad framöver?! Hej så länge!!!

6 kommentarer:

  1. Läckert set! Hoppas första arbetsdagen går bra!

    SvaraRadera
  2. Jättesnyggt!! Ett riktigt heja sverige set;)
    Lycka till första dagen på jobbet och förstår precis vad du menar med tid över.. dock så jobbar ju inte jag än;)

    SvaraRadera
  3. Jättesnyggt! =) Kul att de kan vara med och bestämma kläder själv! =)
    Lycka till på jobbet!!

    SvaraRadera
  4. Kjempefint sett. Høres fantastisk ut å ha fin sommer så lenge som dere har hatt det i Sverige. Vi var der i en uke, men kunne fint ha vært litt lengre. Kjempekoselig land og utrolig fint språk. Lykke til på jobben. Jeg begynner også å jobbe i denne uka. Men vi får bruke nettene til å sy på!!!

    SvaraRadera
  5. Vad fina dom var! Visst är det svårt att hitta tid och ork då man jobbar ibland. Lycka till med jobbet!

    SvaraRadera
  6. Tufft set och vilka sköna modeller!
    Hoppas att det går bra på nya jobbet och att du funnit dig lite till rätta!

    SvaraRadera