söndag 25 september 2011

Kofta


Den här koftan bar jag i fredags på min mormors begravning. Jag blev helt såld när jag såg Annabells fina koftor för en tid sedan. När sedan tankar på begravning och klädsel var aktuellt, så föll bitarna på plats, det skulle bli en svart liknande kofta. Förlagan har huva, men det har inte min variant.


Först kikade jag på koftmönster att utgå ifrån. Men sedan gjorde jag en tvärvändning och bestämde mig för att rita efter ett grundmönster, och göra modellförändringar. Jag har bara justerat nederkanten på livet litegrann, innan jag sydde på volangen. I övrigt tyckte jag att det blev bra på första försöket!


Här visar jag även upp kjolen med flikar, hur den blev live!

Tyg & mönster: Tyget är velour från Ohlssons och mönstret är egenritat.

12 kommentarer:

  1. Vilken söt och fin kofta och kjol!!! Extra kul när man själv ritat mönstret. Tror du får mycket användning utav hela dressen.

    SvaraRadera
  2. Beklagar mormors bortgång! Men vad fin du blev! Hon hade säkert varit superstolt över dig om hon sett dig i de fina kläderna! kram!

    SvaraRadera
  3. Underbar kofta!! du är så himla diktig. Jag blir superimponerad av alla som kan konstruera egna mönster, och det dessutom BLIR BRA! /Caroline (MESC)

    SvaraRadera
  4. Jättesöt kofta, kul med eget mönster!/Åsa på minamirakel

    SvaraRadera
  5. Wow!Du var helt klart snyggast! Koftan gillar jag skarpt. En idé som jag kan tänkas "sno" av dig.

    SvaraRadera
  6. Hej! Ja, den var väldigt lik min! Tack för att du länkat till mig! Lycka till med sömnaden.

    SvaraRadera
  7. Jättesnygg kofta! Underbart att ha en mjuk gosig kofta som till på köpet är så snygg!!

    SvaraRadera
  8. Jag blev också förtjust i koftan. Känns som ett mycket användbart plagg.

    Snyggt jobb med hela setet som du faktiskt designat, konstruerat och sytt själv. Mycket imponerad!

    SvaraRadera
  9. Åh vad du är flink med symaskinen! Så snyggt! Vilken "ära" till mormor att du sytt detta själv!

    http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/

    SvaraRadera
  10. Hej, jag är Martin Reed, om du är redo att få en lånekontakt. Benjamin via e-post: 247officedept@gmail.com, WhatsApp: +1989-394-3740 Jag ger kredit till sin tjänst. De ger mig summa 2.000.000,00 Euro till avkastning på 2% avkastning. Inom fem arbetsdagar. Benjamin arbetar med gruppinvesterare till ren lån- och skuldfinansiering vid låg avkastning för att betala dina räkningar eller köpa ett hem eller öka ditt företag. snälla, jag råder alla där ute som är i behov av lån och kan vara pålitliga, pålitliga och kapabla att återbetala vid tidpunkten för medel.

    SvaraRadera