torsdag 21 juni 2012

Här kommer ett par omgjorda jeans. Det är en skoluppgift jag gjort i vår på slöjdutbildningen. Av ett plagg skulle vi skapa ett nytt plagg, med inspiration från någon tidsperiod under 1900-talet.  

Jag inspirerades av 40-talet. För mig resulterade det i denna kjol, med en löstagbar funktion mitt fram och mitt bak. På 40-talet var det vanligt med löstagbara kragar, bla för att man skulle slippa tvätta hela plagget. De funktionen inspirerades jag av och jag valde att sy i rött skinn, som inte är så lämpligt för tvätt, men den sitter uppe med kardborre.


Här nedan ser ni lite av inspirationsbilder, och den idéutveckling som ledde fram till den slutliga versionen.

8 kommentarer:

  1. Utrolig stilig!! Rødt og jeans er så fint sammen. Nå ble jeg skikkelig inspirert :)

    SvaraRadera
  2. Vilken snygg kjol!! Trevlig midsommar!

    SvaraRadera
  3. Snygg kjol! Jättefina detaljer.

    SvaraRadera
  4. Åh, vad kul! Du har ditt eget Preject Runway! Det är ju precis sånt de håller på med.

    Kjolen blev otroligt läcker!

    Sitter för övrigt och läser igenom tut'en som jag fick av dig om hur man ritar sig en singoalla. Den är verkligen jättebra!

    SvaraRadera
  5. men vad fräckt! Och vad jag skulle vilja kunna skissa så bra som du för att få NER de tankar man har om modeller osv. Hur fin som helst, och inspirerande!

    SvaraRadera
  6. Do you realize there is a 12 word phrase you can communicate to your crush... that will trigger intense feelings of love and impulsive appeal for you deep inside his heart?

    Because hidden in these 12 words is a "secret signal" that triggers a man's instinct to love, adore and look after you with his entire heart...

    12 Words Who Trigger A Man's Desire Instinct

    This instinct is so built-in to a man's brain that it will make him try harder than ever before to make your relationship as strong as it can be.

    Matter-of-fact, fueling this all-powerful instinct is absolutely important to achieving the best possible relationship with your man that the second you send your man one of these "Secret Signals"...

    ...You will immediately find him open his mind and heart to you in a way he haven't expressed before and he will perceive you as the one and only woman in the universe who has ever truly fascinated him.

    SvaraRadera