lördag 24 juli 2010

Blått och lime


Den här T-shirten är till min man. Han ville ha någon sommartröja också, så detta tyg inhandlades på syfestivalen i våras för det ändamålet. Han har fått en likadan som visas här. Den här blev klar för ett tag sedan och jag tänkte vänta tills jag fått en livebild. Det har ännu inte blivit av, så jag visar den på galge tills vidare.

Byxa i förändring


Den här byxan syddes förra sommaren till lillebror. Det var första gången jag sydde fast resåren i tyget, vek ner och sydde fast med tvillingsöm. Jag fick erfara att resåren töjde sig så den blev för vid. Orkade inte sprätta....


... så storebror fick pröva. De var ju för korta, så de blev knappt använda...


... tills i våras då lillebror vuxit i dem i midjan, men ur dem på längden. Jag sydde om dem nertill med denna mudd. Dessa passar jättebra i färg till "skogen-tröjan".

4 kommentarer:

  1. Snygg t-shirt och underbar färg på byxorna. =)

    SvaraRadera
  2. Tröjan till din man blev jättesnygg. Kul att du syr även till honom, själv tar jag mig aldrig tid, fast det är han som mest behöver lite nytt i garderoben. Vore roligt att testa!
    Kul att följa förvandlingen av byxorna, det gäller att se nya möjligheter för bra resultat.Jättehäftig färgkombo!

    SvaraRadera
  3. Snygg tröja till din man, borde sy lite till min också.. men det prioriteras inte precis..

    SvaraRadera
  4. Fin t-skjorte i friske farger, og tøff bukse!
    Ha en fin helg=D

    SvaraRadera