söndag 5 september 2010

En gåva



Har inte sytt på 4 veckor, det har varit så hektiskt med skolstarten på jobbet så orken har inte funnits. Känner att det börjar lägga sig, så jag hoppas på mer sytid igen. Visar en klänning som syddes i sommar och blev en present. Det är samma modellen som den här tunikan, fast med en lila bård nertill, så då blev det en klänning.

Tyg & mönster: Blommigt tyg är en viskos/lycra som fyndades på Ohlssons tygers stuvhörna. Det lila tyget är i samma materialblandning, men kommer från MG-tyger. Mönstret är omritat från t-shirt till klänningen, men grunden kommer från Ottobre 3/2007.

10 kommentarer:

  1. Vad fin den är! Jag är bra sugen på att sy en klänning. Håller med om att det varit svårt att få tid i skolstarten!

    SvaraRadera
  2. Hoppas att du får det lite lugnare nu när terminen är igång. Sytid kommer ska du se!
    Klänningen är jättesöt. Ärmarna är helt nya för mig och gillar vad jag ser!

    SvaraRadera
  3. Jättesöt känning! Tyget gillar jag med, har nyss bloggat om ett babyset i det tyget ;-)

    SvaraRadera
  4. Jättefin! Ärmarna är så fina. Känner igen det där med mindre sy tid... För mig känns det inte direkt som om det skulle bli lugnare framöver men iaf så kommer väl vardagsrutinerna att sätta sig bättre vilket kanske gör att jag får någon stund över iaf:)

    SvaraRadera
  5. Kanonsöt klänning! Tyget är jättegulligt och ärmarna verkligen nåt jag kan tänka mig att efterapa...

    SvaraRadera
  6. Vilken söt klänning du har sytt! Ärmarna har jag inte sett tidigare och de ser helt klart intressanta ut! Kanske blir det att testa nån gång:)

    Känner igen det där med lite sytid... Hade en låååång svacka i somras som berodde på alldelens för mycket stress både hemma och på jobbet och det sätter sig direkt på kreaktiviteten:( Nu ser det lite bättre ut för min del och jag känner ett riktigt stort sug efter att sy :)

    SvaraRadera
  7. Jättesöt klänning. Ärmarna ser avancerade ut. Kul att kunna snitsa till det lite.
    Jag känner också igen brist på sytid. Terminsstarten slog till med full kraft. När man väl är hemma så orkar man inget alls.
    Men vi tar oss ur det, eller hur :-)?

    SvaraRadera
  8. Kul att du hänger med på utmaningen! Jag har lagt till dig på listan nu:)

    SvaraRadera