torsdag 22 oktober 2009

Ny symaskin!



Jippi! Jag har fått en sprillans ny symaskin. Den blev min i tisdags, men jag har ännu inte hunnit packa upp den. Ligger efter med hemarbetet då äldsta sonen varit sjuk. Min gamla trotjänare har fungerat felfritt fram till i somras då det knastrade i kontakten och det blev svårare och svårare att få ström till maskinen. Den fick jag i studentpresent 1988 och blev 21 år gamal. Det var den simplaste modellen av Husqvarna. Den här gången passade jag på att byta upp mig till en starkare maskin som förhoppningsvis också kan sy mycket snyggare knapphål mm. Valet blev en Janome DC 4030. Jag har sytt lite grann på en sådan i våras, då jag arbetade som textillärare. Jag var den som fick möjligheten att köpa in nya maskiner och kom då fram till att den här maskinen skulle vara lämplig.

1 kommentar:

  1. Jätte kul att ha hittat hit!!! Jätte kul halloweendräkt, jag tycker du ska börja göra såna kläder på riktigt till barn. Jag tror att det är svårt att få tag på såna kläder annanstans. Typ princessklänningar och andra maskeradkläder....

    Kram på dig
    Nele

    SvaraRadera