fredag 11 november 2011

Ull


Här är helt dött. Inget nytt sytt, det är för intensivt denna höst. Bara lappat lite byxor. Det finns visserligen en del obloggade alster från i somras, men dessutom har vår dator kraschat och är ej fixad. Jag tar därför hem jobbdatorn regelbundet. Anledningen till tidsbristen är att jag läser på distans 50 % samtidigt med heltidsjobb med lång resväg. Jag hinner sällan kika runt på några bloggar, om ni noterat att jag inte kommenterar som förr. Det enda som blir skapat är det som ingår i utbildningen. Det är slöjdämnet textil jag läser. Just nu arbetar vi med ull. Här kommer så en bild på okardad ull som jag färgat och en bild på en del i ett blivande tovningsarbete som ska bli klart i helgen. Nästa vecka är jag i Umeå för att redovisa mina uppgifter.


Ha det gott där ute, det lär dröja innan nästa inlägg!

9 kommentarer:

  1. Härliga färger på ullen och det låter som en intressant utbildning.
    Jag har själv en beklädnadsteknisk utbildning men textil, det är ju något helt annat!/Åsa på minamirakel

    SvaraRadera
  2. Det låter som en rolig utbildning du läser men jag förstår att du inte hinner så mycket sömnad. Jag har också haft en svacka ett tag, och jag kan inte ens skylla på heltidjobb och studier..bara höstmörker ;)

    SvaraRadera
  3. Det var roligt att se ett livstecken från dig :) Jag förstår att du har det intensivt med både jobb, familj och plugg. Tur att det ingår skapande i din utbildning, så att det inte bara blir Lgr 11-prat och plugg. Jag kommer hålla utkik efter dig när du dyker upp nästa gång. Ha det bra!

    SvaraRadera
  4. Är det i Linköping du pluggar på distans?

    SvaraRadera
  5. ibland är livet bara helt fullt upp... ta hand om dej...! :-)

    SvaraRadera
  6. Puh! Jag var faktiskt lite orolig! Samtidigt vill man inte ligga på och fråga, utan jag vet ju att livet är som det är. Små barn, jobb, studier och allt möjligt.

    Skönt att se ett livstecken! Och vilken vacker ull!

    SvaraRadera
  7. Your Affiliate Money Making Machine is ready -

    And earning money online using it is as simple as 1-2-3!

    Follow the steps below to make money...

    STEP 1. Choose which affiliate products the system will promote
    STEP 2. Add some push button traffic (this LITERALLY takes 2 minutes)
    STEP 3. Watch the system grow your list and sell your affiliate products all by itself!

    So, do you want to start making money?

    Click here to check it out

    SvaraRadera
  8. Your Affiliate Money Printing Machine is waiting -

    Plus, earning money online using it is as easy as 1..2..3!

    Here are the steps to make it work...

    STEP 1. Tell the system what affiliate products the system will push
    STEP 2. Add PUSH BUTTON TRAFFIC (this LITERALLY takes 2 minutes)
    STEP 3. See how the system grow your list and sell your affiliate products on it's own!

    Do you want to start making profits?

    You can test-drive the system for yourself risk free...

    SvaraRadera
  9. According to Stanford Medical, It's indeed the one and ONLY reason this country's women get to live 10 years more and weigh an average of 19 kilos less than us.

    (And realistically, it is not related to genetics or some secret-exercise and absolutely EVERYTHING about "how" they eat.)

    P.S, What I said is "HOW", not "WHAT"...

    CLICK on this link to discover if this quick questionnaire can help you find out your real weight loss possibility

    SvaraRadera