söndag 19 februari 2012

Syfestival 2012


Igår besökte jag Syfestivalen i Älvsjö. Jag hade sällskap av två kurskamrater som också studerar textilslöjd på distans. När vi hade broderi på kursen hade jag funderingar på att göra ett tenntrådsbroderi, något som jag aldrig prövat. Då det var för mycket stök kring att anskaffa rätt material lades den planen på is. När jag passerade Gällivare Textils monter spanade jag in deras mönsterbok och material. Jag fick med mig hem en armbandssats och handboken.

Jag köpte också ett specialgarn som ska bli en volangscarf. Man ska bara sticka 7 maskor brett sägs det. Sedan spanade jag lite på trikåtyger till sönerna. Jag passade på att handla staden-tyget av Strömming som jag funderat flera gånger på. Jag har aldrig sytt i bambu, så jag är lite nyfiken på att utforska det materialet. Jag fick också se hennes 3 veckor gamla son, som var så fin där han låg och sov i hennes famn. Sedan blev det ett impulsköp på Mjuka Tyger. Yngsta sonen gillar djur, och giraffer är hett, och även rosa är en favortfärg, så jag slog till när jag fann en stuvbit. Mycket trevligt var det, även om jag hade hoppats på att LG sömnad skulle vara med (underklädes mönster och material). Jag vet att de varit med på Syfestivalen tidigare. Nu ligger tygerna i tvättmaskinen i alla fall :-)

6 kommentarer:

  1. Tenntrådsbroderi låter spännande. Ska bli kul att få se resultatet. Vilka härliga tyger du har köpt! De kommer säkert att gå hem hos pojkarna.

    Så synd att Lisa inte var där. I år valde Lisa att inte åka upp på den här mässan för den låg fel i tiden för henne, men till hösten är hon (och jag) där igen. Om du inte kan lugna dig tills dess ring eller maila Lisa.

    SvaraRadera
  2. Camilla, jag har provat på tenntrådsbroderi för många många år sedan. Det blev ett armband. Vi hade syjunta i min studentkorridor och en granne lärde oss hur man gjorde. Lycka till! /Marica

    SvaraRadera
  3. jag sörjer såå att jag inte kunde åka på festivalen...den där volangsjalen du köpte garn till är jag jättenyfiken på, uppdatera gärna hur det går med den! Och vad heter sånt garn tro?!

    SvaraRadera
  4. Kikar in för att berätta att en ny "Använd det du har" utmaning startar i april.

    Hoppas att du vill vara med igen.

    Kram Bea

    SvaraRadera
  5. Use this diet hack to drop 2 lb of fat in just 8 hours

    Over 160000 women and men are losing weight with a simple and SECRET "liquid hack" to drop 2lbs every night while they sleep.

    It is very simple and works every time.

    Here are the easy steps for this hack:

    1) Hold a drinking glass and fill it half full

    2) Proceed to do this awesome hack

    and become 2lbs lighter the next day!

    SvaraRadera
  6. This is how my buddy Wesley Virgin's adventure launches with this SHOCKING AND CONTROVERSIAL video.

    You see, Wesley was in the army-and soon after leaving-he revealed hidden, "MIND CONTROL" secrets that the CIA and others used to get anything they want.

    THESE are the exact same methods many famous people (notably those who "became famous out of nowhere") and top business people used to become wealthy and successful.

    You've heard that you utilize only 10% of your brain.

    Really, that's because most of your brainpower is UNCONSCIOUS.

    Perhaps that conversation has even occurred INSIDE OF YOUR very own mind... as it did in my good friend Wesley Virgin's mind 7 years back, while driving an unregistered, beat-up trash bucket of a car with a suspended driver's license and on his banking card.

    "I'm so frustrated with going through life paycheck to paycheck! Why can't I become successful?"

    You've been a part of those those conversations, right?

    Your very own success story is waiting to be written. You just need to take a leap of faith in YOURSELF.

    CLICK HERE TO LEARN WESLEY'S METHOD

    SvaraRadera