måndag 13 augusti 2012

Återfunnen laddare!


Igår åkte vi till Söderköping för att leverera sjökort till mina föräldrar, hämtade i Ö-vik tidigare i sommar. De har kommit seglandes på kanaler från Frankrike och var nu vid slutet av deras tripp på Göta kanal, och behövde sjökort över Östersjön. Jag tog med kameran för att kanske kunna ladda batteriet om de hade samma laddare som till vår. När jag berättar det säger mamma att vi har faktiskt hittat två likadana, igår när vi rotade runt. Vi hade besökt båten tidigare i sommar också, och jag hade också ringt och kollat om de sett någon extra laddare, men icke. Då är det nog där den har hamnat i alla fall. Nu har jag således en egen laddare igen. Tog på mig en klänning jag sytt i morse och har nu tagit några bilder med självutlösaren. Jag har bara en plats det funkar, i köket placerad på mikron, på ena bilden står jag på en pall för att försöka få helbild...  Tvättmaskinerna går med ofotade plagg, så det kommer mer foton framöver!

Här är då klänningen som jag sytt efter det här mönstret. Tyget är en viskosjersey m lycra från stoff och stil. Allt jag hade var 1 m, så det räckte inte till fickor, så dessa skippades. Gjorde den ca 5 cm längre och sedan bandkantade jag istället för att sy en infodring pga av det knappa tyget. Jag sänkte också avskärningen, för de brukar alltid hamna för högt upp på mig, men det skulle jag inte ha gjort. Det är efter detta mönster jag sydde tunikan i förra inlägget och då gjorde jag ingen ändring där, och det blev mycket bättre.

5 kommentarer:

  1. Snygg klänning och skickligt att få ut en hel klänning på 1 meter!!

    SvaraRadera
  2. Så fin den ble, herlig farge :)

    SvaraRadera
  3. det var inte dåligt på en meter tyg bara att få ut en så fin klänning!!

    SvaraRadera
  4. Åh, så snygg! Både klänningen och kvinnan i den!!!

    Tyget är underbart vackert. Är det den jadegröna eller den som hette petrol? Så synd att de har slutat med petrol, för jag gillade den. Har en bit hemma, men har inte vågat sy upp den ännu. Blir lite sugen nu!

    Stort grattis till att du har laddaren tillbaka!

    SvaraRadera
  5. Strange "water hack" burns 2lbs overnight

    Well over 160,000 men and women are losing weight with a easy and SECRET "liquid hack" to drop 1-2lbs every night while they sleep.

    It's easy and it works with anybody.

    Just follow these easy step:

    1) Go get a glass and fill it half full

    2) And then learn this weight loss hack

    and you'll be 1-2lbs skinnier as soon as tomorrow!

    SvaraRadera