söndag 26 september 2010

Ett vinstpaket

För en tid sedan vann jag en tävling hos AMDA Design. I fredags kom avin, så jag skyndade mig att hämta ut den. Det var en stjärnhoodie i valfri storlek upp till stl 98. Jag fick välja tyger själv och valet föll på denna kombination. Jag är supernöjd med resultatet! Tack Amandha!


















Valde största storleken och tänkte till min 2-åring som idag har stl 92. Den var dock så pass stor att den passar bättre på min 4-åring. Kul, då kan båda två hinna ha den. Och snygg är den så det förslår. Hörde en kommentar fällas om den på vägen hem efter en shoppingtur. En mamma till en annan: Den där jackan var snygg, och nickade åt sonen...

Min egen sömnad sniglar sig fram. Jag knåpar fortfarande på min tunika. Det tar ju mycket tid när man behöver göra justeringar, och det behövs det den här gången. Får se om jag ror projektet i land. Har också klippt ut tyg till ett par byxor åt sonen. Det är ju frestande att lägga bort projekt som "krånglar", så vi får se vad som blir klart först!

Ha en bra vecka!

6 kommentarer:

  1. Urläcker måste jag säga och härliga färger!!
    Härligt att höra att fler vill lägga bort projekt som strular! Det gjorde jag idag, efter att slitit med en köänning i flera veckor så var den äntligen kla efter hur många justeringar som helst. Jag blev inte nöjd och orkade inte slösa två tryckknappar på den så den hamnade i ufolådan!!

    SvaraRadera
  2. Oj så fin! Vilken lyster!! Nu blev jag sugen på att sy en velourhoodie också! Fast jag måste rita ett mönster först i så fall för jag har inte sytt nån innan... nja... Kanske inte...

    Känner som du ganska ofta, det är sjukt frestande att lägga bort sånt som tar tid och ork och göra nåt emellan. Å jag gör ofta så också för det ger liksom orken och lusten en skjuts på vägen så man orkar med det där som krånglar.. Risken är ju förstås att det tar mkt tid att få det första färdigt, men det är det värt ibland i alla fall..

    Visst ska väl du vara med på Höstutmaningen 2010? Har du planerat nåt? Nån färg eller så?
    Jag börjar bli lite sugen på att planera lite, kanske betsälla nåt tyg till mig själv för en gångs skull..;o))

    SvaraRadera
  3. så fin! och grattis till vinsten!

    SvaraRadera
  4. grattis... vilken jättefin vinst! Håller med dej om att man bara vill lägga undan sånt som krånglar och göra något som går snabbt och enkelt. Problemet är bara att "krångelhögen" ibland kan bli lite stor... :-)

    SvaraRadera
  5. Grattis, vinsten var verkligen fin! Har aldrig sytt någon hoodie själv, men den här ser väldigt avancerad ut. Sonen ser ut som en riktig cool kille!

    Jag tycker inte du ska ge upp tunika projektet, allt du syr är välgjort och med mycket detaljer, det måste få ta tid! Kan då vara perfekt att sy något annat emellan!

    SvaraRadera
  6. Grattis! Så fin gevinst=D

    Og så herlige klær du har sydd i løpet av sommeren!!Likte spesielt godt det gule settet med kroner, knalltøft=D

    SvaraRadera