måndag 13 september 2010

Antar utmaningen!

Ja, jag antar utmaningen som Tokigt å Likt lyst ut, höstutmaningen 2010. Jag deltog i en motsvarande utmaning i våras, som även hon arrangerade. Det var kul att se vilka som anslöt sig, på så vis var det lättare att hitta fler bloggar som sydde till sig själv. Jag har noterat en ökad exponering i bloggvärlden av vuxenkläder under det senaste året, så det blir kul att se vilka fler som hänger på denna gång.


Här är det torka sedan jobbet drog igång, så utmaningen blir främst att lyckas hitta tid till att sy. Jag har i alla fall fått tid till egen mönsterritning i helgen på en tunika till mig, så det är i startgroparna i alla fall, tyget har jag redan...

Hänger du med?

6 kommentarer:

  1. Jag hänger också på i höst. Visst är det fler som syr till sig själva nu än tidigare och det är kul tycker jag. Bra att få lite inspiration och tips från andra om mönster osv.

    SvaraRadera
  2. Ska bli jättekul att se vad du kommer att sy i höst! Ideen med en utmaning där man ger varandra inspiration och tips är ju fantastisk, ska fundera på om inte jag också ska hänga på!

    SvaraRadera
  3. Jag är med, förstås. Jag hittade flera, för mig nya, roliga och inspirerande bloggare i vårens utmaning (dig, till exempel!). Dessutom behöver jag bli lite peppad att sy till mig själv så det inte bara blir blöjor och väskor.

    SvaraRadera
  4. Medea och Jenny: Kul att ni också är på igen :-)
    Mynta: Jag hoppas att du hänger på, för jag vet ju att du har sytt en del till dig själv senaste halvåret!

    SvaraRadera
  5. Ja, jag hänger också med, har precis anmält mig hos tokigt å likt. Jag tycker det är jätteroligt att se vad andra syr till sig själv, och jag tycker mig också ha sett en viss ökning av antalet sybloggade vuxenplagg.
    Kul!

    SvaraRadera
  6. Funderar ännu.. skulle vara jätte roligt! Nog behöver man ju kläder själv också!

    SvaraRadera