tisdag 7 december 2010

Accessoarerna i höstutmaningen


Det här armbandet har jag virkat i metalltråd. Man startar med att virka luftmaskor till önskad längd, därefter fem varv med fasta maskor. Därefter har jag använt samma tråd till att fästa fast pärlorna. Små pärlor längs kanterna och blandat stora och små i mitten. Mönstret är lite modifierat men kommer från Panduro.


Den här sjalen blev till av restbiten av ett lila tyg. Den var superenkel och snabb att sy. Jag har använt den till den gröna tunikan och fått fin feed-back på den. Båda dessa acessoarer är matchade mot den tunikan, och har blivit en favorit hos mig!

7 kommentarer:

  1. Wow, vilket fint armband. Det här ser så kul ut att jag bara måste prova själv. Det blir Panduro imorgon!

    Sjalen ser underbar ut men hur har du gjort, har du sytt dit resår för att få den så veckad? Riktigt snyggt var det i allafall, jag förstår om du fått fin feed-back på den!

    SvaraRadera
  2. Åh, vilka supersnygga accessoarer! Är oxå nyfiken på hur du gjorde sjalen. Ser svårsydd ut.

    SvaraRadera
  3. Vilka fina saker du har gjort! Armbandet ser läckert ut och sjalen är vansinnigt snygg.

    SvaraRadera
  4. Jättefint armband! Undrar också om sjalen, är det resår för att få rynket? Snygg!

    SvaraRadera
  5. Åh så fint armbandet! Måste prova göra det själv, tack för tipset!

    SvaraRadera
  6. men åh så fint armband! superläckert!

    SvaraRadera
  7. Så fint armbånd! Tøff kontrast med perlene og ståltråden synes jeg:) Og så utrolig stilig sjerf!!

    SvaraRadera