torsdag 4 mars 2010

Blåa toner, vårutmaningen # 2



Här kommer nästa plagg ut i vårutmaningen. Det blev en vardagströja i blåa toner som passar bra till jeans. Den är otroligt skön att bära. Jag kommer att använda blått, lila och brunt som bas till min garderob. Den här tröjan har jag testat en ny detalj på, ett rynkat ok. Hade sett den idén på en flickkofta från Ottobre, och modifierade ett befintligt mönster. Det var tidskrävande med oket, att rynka, pressa formband mm. Inte helt lätt i den här kvaliteten. Tyckte att det blev aningen för lite rynk.

Tyg & mönster: Tyget kommer från MG-tyger och är en viskos/elastan. Mönstret är omritat från Ottobre 2/2007.

Reflektion: Det rynkade partiet försvinner i det mönstrade tyget. Om jag gör den här modellen igen blir det på enfärgat tyg.

8 kommentarer:

  1. Kjempefin topp. Utrolig spennende stoff. Veldig fin hals.
    Må visst prøve å sy noe til meg selv jeg også. Har ikke turd å prøve det enda...

    SvaraRadera
  2. Va fin den blev! Du är så duktig som syr till dig själv!

    SvaraRadera
  3. Kommer att bli finfin till alla jeans! Snyggt jobbat med det rynkade oket! Pilligt....

    Trevlig helg på dig!!!

    SvaraRadera
  4. Kjempefin topp!
    god helg=)

    SvaraRadera
  5. Den blev ju jättefin och kommer att passa hur bra som helst till jeans:)

    SvaraRadera
  6. Snygg tröja - trikåtoppar är basen i min garderob, det kan man aldrig ha för många av. roligt med oket också.

    SvaraRadera
  7. Vad duktig du är som syr till dig själv... För en månad sen trodde jag inte att jag ens skulle komma på tanken. Nu går jag i funderingar på att sy en klänning att ha på ett bröllop i Juni. Vi får se om tanken blir verklighet;)

    SvaraRadera
  8. Hej. Hoppas du har en trevlig helg. Om inte så kanske du får det trevligt om du kikar in på min blogg en stund. Där är en överraskning till dig.

    SvaraRadera