måndag 8 mars 2010

Tack!


The Sunshine Blog Award is awardet to bloggers whose positivity and creativity inspire others in the blogworld.

Här är reglerna för att mottaga denna award:

1. Put the logo on your blog or on your post
2. Pass the award to 12 bloggers
3. Link the nominees within your post
4. Let them know they recieved this award by commenting on their blog
5. Share the love and link to the person from whom you recieved this award

Ett hjärtligt tack KroKKoFin för utnämningen av dig! Jag blev alldeles paff när jag såg att du skickat en award till mig men samtidigt mycket glad, oväntat var det. Tusen tack! Jag har funderat några dagar på hur jag skulle göra då andra awarder cirkulerat nyligen. Har nu bestämt mig för att fullfölja fullt ut, och ger den vidare till dessa inspirerande bloggare med motiveringen:

Busmumrik: En jättefin och personlig blogg som syr jättefina plagg. Jag har i princip följt henne sedan hennes bloggstart. En trogen besökare till mig, som kommer med glada tillrop.

CRocoFin: En medbloggerska som likt mig återupptagit sömnadsintresset från tonåren. Här inspireras jag av allt det jättefina hon syr till liten och stor.

Emiliten: En syblogg med fokus på tygblöjor och annat, som inspirerat mig till att framöver göra egna bindor/trosskydd. Sedan syr hon fina kläder till sig själv också!

Ett Tu Tre: Den blogg som snabbt blev en favorit när hon började sy till sig själv. Här kunde jag bli inspirerad både av barn- och vuxenkläder, som är mycket välsydda. Här har jag hämtat mycket energi och tips för att återuppta sömnaden till mig själv.

Gilas grotta: Vän IRL och inspirerar med sina kreativa projekt och secondhand fynd.

Halle Duss: En norska som har en ljuvlig blogg där hon visar ljuvligt vackra plagg.

Johanna Ahlard: Den första i "sy-blogg-världen" som lämnade en kommentar på min blogg (och gjorde min dag), och som gör så underbar design.

Kaoz: En norska som både syr och stickar underbara skapelser. Inspirerar med sin sömnad för vuxen och barn.

Medea: Här finns massor av inspiration i hennes kreativa projekt. Mycket inom garn och sömnad blandat med foton och om familjen.

Neha: En kreativ tjej som sticker ut, och som visade sig komma från mina hemtrakter. Hon svarar ofta tillbaka på varje kommentar hon får, och det kan vara många (över 100), en enastående person!

OttoPippi: Som syr så färgglada och häftigt komponerade plagg. Jag lade bloggen på minnet dessutom pga "dagens triviala fråga". En genialsik idé där alla andras erfrenheter "ramlade in" i kommentarerna, många tips finns där.

Tokigt å Likt: Syr helt underbara plagg, barn & vuxen, och som alltid kommer med så uppmuntrande kommentarer. Också den som startade "vårutmaningen", där jag funnit många nya inspiratörer som hängt på.

11 kommentarer:

  1. Åh tack:) Smickrad. Men wow var jag först hihi. /Johanna

    SvaraRadera
  2. Tack :)! Även jag känner mig smickrad. Första awarden för min del. Hoppas vi kan fortsätta att inspireras av varandras bloggar.

    SvaraRadera
  3. Tusen tack snälla du vad glad och förvånad jag blir!!! Kram, kram, kram!!!

    SvaraRadera
  4. Tusen takk!! Så utrolig glad og smigret jeg blir! Tusen takk snille du for de fine ordene dine=)God klem

    SvaraRadera
  5. Tack snälla du!!! Tänk att man kan bli så glad av en award och kommentarer på bloggen... Det var väldigt fina ord och jag skall ta till vara på dem.. måste bara få lite tid till att skriva ihop något;)

    SvaraRadera
  6. Tack snälla du, vilken överraskning! Nu ser jag mest fram emot att studera de andra bloggar du utnämnt, det ska bli roligt!
    :-)

    SvaraRadera
  7. Måste kanske lära mig lite blogg vett och etikett man jag vet aldrig om jag ska svara på frågor på min egen blogg eller den som har frågat =)? Därför blir det på båda ställena.

    Tack för kommentaren, kul att du tyckte om bloggen! Nu till svaret på frågan: Jag är från Umeå, men har en syster som bor i Ö-vik. Så du är också en emigrerad norrlänning =).

    Kul med er vårutmaning! Ska bli spännande att se er garderob när ni är klara.

    SvaraRadera
  8. Åh tack, vad glad jag blir:D

    SvaraRadera
  9. Thanx!! Jag har inte hunnit skicka vidare awarden för det är lite mycket nu, men tackar så mycket med en kram!

    SvaraRadera
  10. Å- tusen hjertelig takk for koselig omtale og award. Du er en engel! Takker og bukker.

    SvaraRadera
  11. Åh TACK snälla du, så glad jag blir:) :) :)

    SvaraRadera