onsdag 10 mars 2010

Spöke eller snögubbe...


Motivet på tröjan är kanske ett spöken men ser nästa ut som en snögubbe tycker jag. Passande denna vinter då det faktiskt har gjorts flera snögubbar. Den här tröjan hann aldrig fotograferas innan den började användas. Orsaken var att minneskortet var fullt och nu har jag som rutin att jag inte bara sparar på datorn och samtidigt tömmer minneskortet utan att ta en back up. Den blev klar under den väntperioden på back upen. Sedan glömdes den bort.


Det är en typsik baströja med mudd i halsringning och ärmslut. Jag märkte tidigt att det inte var någon höjdarkvalitet på tyget, trist. Tröjan tappade form och blev dassig i färgen. Tröjan är alltså använd ett antal gånger innan dessa foton togs. Ville ändå att de skulle få komma med i dokumentationen av mina alster. En applikation av figuren blev det också på de här tightsen. Här har vi storebror i tröjan!

Tyg & mönster: Tyget kommer från Dollys (Odenplan), mudd från gömmorna och mönstret är från Ottobre.

9 kommentarer:

  1. Tröjan sitter jättefint och modellen är supersöt! :-)

    SvaraRadera
  2. Tack för dina inlägg på min sida... Är alltid kul att läsa;) Ja, prinsessan älskar måttbandet;) Vad tråkigt att tyget blir dassigt så fort. Det är trist när man lägger ner tid och engagemang på ett plagg och man verkligen gillar dem. Snyggt som alltid!!

    SvaraRadera
  3. Fin modell på tröjan och vilken fin kille!

    SvaraRadera
  4. Herlig trøye og gutt :)
    Hyggelig at du blir med på min Giweaway :)

    SvaraRadera
  5. Vad fint tröjan sitter på din otrolugt söta pojk! Och jag är alltid så imponerad av er som syr kläder till er själva - det skulle jag med vilja göra. men saknar både kunskap, tid och mönster!

    SvaraRadera
  6. Tøff trøje på søte storebror =)

    Så trist at kvaliteten på stoffet var dårlig:( Kjedelig når man legger ned tid og arbeid i et plagg, blir fornøyd og så sødelegges det av dårlig kvalitet på stoffet=(

    SvaraRadera
  7. Superfin och sitter som en smäck!

    SvaraRadera
  8. Fin! Men trist då tyger har dålig kvalitet..

    SvaraRadera
  9. Veldig fin trøye. Stilig stoff. Bare synd at kvaliteten ikke holdt. Det er alltid litt irriterende, når en har brukt mye tid på noe.

    SvaraRadera