tisdag 16 februari 2010

Här kommer tröjan


Här är tröjan som tillhör dessa byxor. Jag har också knåpat klart bilderna till den utlovade steg-för-steg beskrivningen på byxans fickor. Kommer i nästa inlägg.

















Så här ser storebrors variant på V-ringad tröja med ok ut. Det randiga tyget blev till ok samt dekorativa applikationer som armbågsförstärkning. Lillebrors blev så här. Tygerna är velour och kommer från MG tyger. Mönstret är inspirerat av ett mönster från Ottobre 4/2007, mod. 26.

4 kommentarer:

  1. Vilken underbar tröja med fin v-ringning och snygg användning av tygerna!

    SvaraRadera
  2. Den blev urläcker! Jag ska snart också börja ge mig på det där med att kombinera bruna tyger ihop. Får väl se hur det går med det :-)

    SvaraRadera
  3. Hej Hej!!
    Tack för ditt inlägg. Ja, jag skall till mässan och det skall bli jättespännande. Tänkte jag skulle försöka titta förbi Gecko vid 11-tiden då de hade workshop men allt hänger på lilltjejen som är med och ifall hon är på humör. Vi kanske ses där då!

    SvaraRadera
  4. Åh vilken fin tröja! Har funderat på en liknande och du gjorde det där V:et på ett superfiffigt sätt! Tycker att det är så svårt att få till det snyggt längst ner i v:t och gör man så där undviker man det svåraste. Smart! Måste nog testa! Då kanske vi ses på fredag. Ska förösöka vara där när det öppnar.

    SvaraRadera