fredag 26 februari 2010

Jeans















Dessa jeans har varit under process en längre tid. Jag lyckas ofta hålla på med 2-3 stycken projekt samtidigt. Jag har gjort få avsteg från mönstret. Skippade sömsmån i sidorna för att minska vidden. Sedan insåg jag att lillen kräver lite högre midja i detta tyg, så det blev en linning istället för en infodring. Har ännu inte fått tillfälle att prova dem sen de blev helt klara. Det är tidskrävande med många delar att sy ihop, men är värt det med de detaljer som blir resultatet.

Tyg/mönster: Tyget är en stuv i stretch jeans från Ohlssons tyger. Mönstret är från Ottobre 4/2007.

8 kommentarer:

  1. De blev ju jättefina! Väl värt jobbet.

    SvaraRadera
  2. Wow, vad duktig du är! Jag fattar ju inte så mkt om sömmar och sånt, men jag ser ju vilka fina resultat ;-) Kramar! Johanna

    SvaraRadera
  3. Det mönstret har jag ritat av! Spännande att se vad du tycker efter att ha provat den på! Jag gillar väcken på knäna för passformen.

    SvaraRadera
  4. jättesnygga och vad proffsiga de ser ut!

    SvaraRadera
  5. Många detaljer/mönsterdelar är tidskrävande, men helt klart värt det extra besväret när mán ser det färdiga resultatet. Mycket snygga byxor - hoppas de sitter bra på.

    SvaraRadera
  6. Så flott bukse. Ottobre har så mange fine mønster til barn. Nydelig tigerbrodering under her :)

    SvaraRadera
  7. Tack för fina kommentaren på min blogg!!
    Såg precis dina jeans. Vilket detaljarbete! Snyggt!

    SvaraRadera